cindrellaundertheumbrella@hotmail.com

17 Mart 2010 Çarşamba

How To Sew a Cape?

Bir önceki postta yayınladığım pelerinin yapımına geldi sıra. Dikiş bilen bilmeyen herkesin kolaylıkla yapabileceği kalıp gerektirmeyen bir model, geometriyle aranız iyiyse gerisi kolay:)

1- İlk olarak kumaşımızın boyu eninin 2 katı olacak şekilde kesiyoruz. R orada temsili bir sayıyı ifade ediyor yani istediğiniz ölçüye göre uyarlayabilirsiniz. Ben R=60 cm olarak aldım.

2- Kumaşın boyunun bir kenarından orta kısmını işaretleyerek mezura yardımıyla o noktadan R kadar uzaklıktaki noktaları toplu iğne yardımıyla işretleyin ve R yarıçaplı yarım daire elde ettiniz:)

3- Son olarak toplu iğneyle işaretlediğiniz yerlerden keserek pelerininizi tamamlamaya çok yaklaşmış oldunuz. Sonrasında dökülen bir kumaşsa kenarlarını dikebilir, diktirebilirsiniz, yok dökülmüyorsa dikişe gerek bile yok. Ben yaka kısmına iç tarafından ekstra bir parça kumaş ekledim, kumaşın iç yüzü yaka kısmından gözükmesin diye ve ön tarafına da bir çıtçıt ekleyerek tamamladım.

Ben şimdi renkli bir kumaştan daha kocaman bir versiyonunu yapmayı planlıyorum, size de tavsiye ediyorum bahar için çok kullanışlı olacak:)

Hiç yorum yok:

Twitter Updates