cindrellaundertheumbrella@hotmail.com

6 Eylül 2011 Salı

France Trip : Marseille 2

Merak edenleriniz olmuş turla mı gittik diye. Geçen sene İtalya tatilimizde olduğu gibi bu senede her şeyi biz ayarladık. Gideceğimiz şehirleri seçtikten sonra internetten seçtiğimiz yerlerle ilgili araştırmalar yapıyoruz. Ardından tripadvisor.com yardımıyla bütçemize uygun otel seçip, daha önce gidenlerin yorumlarını okuyoruz. Merkeze yakınlık, temizlik gibi unsurlar en önemlileri... Ve kendimiz plan yaptığımız için spontane kararlar alabiliyoruz. Marsilya'dan araba kiralayıp geze geze Nice'e gitmek gibi:)

Marsilya'da 2. günümüze güzel bir kahvaltıyla başlıyoruz. Fransa'da kahvaltı demek kruvasan demek, güzel sandviçler, paniniler demek:) Zeytinyağlı, kuru domatesli, mozarellalı sandviçler hala aklımda...

The next day on Marseille was very fun. We started with a delicious breakfast with italien sandwich. Then we were headed to Palais de Longchamp which was not a real palace actually a museum and a huge garden behind. After that the next stop was the shopping area that was very close to the port. On the afternoon the best ting to do was a one hour boat trip to islands! Then we decided to rent a car for the next two days! The destination was St. Tropez!

Marsilya'da görülecek en önemli yerlerden biri de Longchamp Sarayı... Bizdeki saray mantığından bir hayli uzak, bahçesinde çocukların oynadığı bir tarafı tarih bir tarafı güzel sanatlar müzesi olan ihtişamlı bir yer burası... Arkasında ise sabah sabah insanların koştuğu genişçe bir parkı var. Gidilip görülmeye değer...

Sonrasında sokaklarda dolaşmaya devam ediyoruz. Şehirde yorulmadan gezinti yapmak için tramvay iyi bir seçim...

Limanın paralelinde kocaman bir alışveriş caddesi var. La fayette'den tutun da minik butiklere kadar... Çikolata dolu vitrinler ise bakmaya doyulamayacak kadar güzel...

Öğleden sonra ise Marsilya'yı bir de denizden görelim istiyoruz. 1 saatlik bir tekne turu yapıyoruz. Marsilya'nın hemen açığında Monte Kristo kontuyla ünlenen If şatosu ve 2 minik ada var. Tekneyle uzaktan bir göz atıp dönüyoruz.

Ertesi sabah Marsilya'dan Nice'e doğru yola çıkacağız ama trenle gitmek yerine araba kiralama şansımızı denemek istiyoruz. Araba kiraları umduğumuzdan çok daha yüksek 2 günlüğüne 350 euro ödüyoruz ama karşılığında 7 kişilik bir arabamız oluyor:) Arabayla Marsilya turu yapıyoruz ardından Notre Dame'ı bir de gece görelim diyoruz ve Marsilya'ya son bir kez bakıp sabahki yolculuğa hazırlanmak için otelimize dönüyoruz. İstikamet merakla beklediğimiz Saint Tropez!