cindrellaundertheumbrella@hotmail.com

5 Eylül 2011 Pazartesi

France Trip : Marseille 1

Bu sabah saat 4te bol türbülanslı bir yolculuğun ardından evime kavuştum. Bavullar açıldı, yorgunluk atıldı blogun başına oturuldu:) Hazırsanız Fransa ve İsviçre gezimizi anlatmaya başlıyorum.

Cumartesi gece ilk durağımız Marsilya'ydı. Yine bir gece uçuşu ve şehre uzak havalimanı sorununu çözmek için en iyi çare havalimanı otelinde konaklamak oldu. Pazar sabahı erkenden kalkıp limana yakın otelimize yerleşmek için yollara düştük. Havalimanı servisi tren garına getirdikten sonra elimizde bavullar Marsilya'nın çirkin metrosuyla mahallemize vardık. Bizi ilk karşılayan eski taş binalar ve o bayıldığım süslü, narin Fransız balkonları oldu. Tabi bir de kapalı kepenkler. Günlerden pazar ve hiç bir yer açık değil. Şehre şöyle bir göz atmak ve tarihi yerleri gezmekten başka şansımız yok.

This morning at 4 am i finally arrived home! It was a long and tiring journey or should i say 'holiday'? Our first stop was Marseille. We arrived there on sunday so everywhere was closed. The best thing to do was sightseeing so we did. Vieux port, cathedrale la  major and notre dame de la garde are best places to see. The view from Notre Dame is great you saw the Marseille 360 degree. Altough we read that it was a dangerous city, nothing happened. Sometimes at night it could be scary but actually it was a nice city. Our next day on the city was better. Wait for the next post!

Marsilya'ya gitmeden önce internetteki araştırmalarımızda çok tehlikeli bir yer olduğunu defalarca okuduğumuzdan olsa gerek korktuğumuzu itiraf ediyorum. Geceleri boş sokaklardan geçerken ürpersek de yazılanların fazla abartıldığını anladık. Çok fazla göçmen var ve hiç tahmin etmediğimiz şekilde güzel caddeler bir anda gettoların varoş sokaklarına çıkabiliyor.. Nerelerde dolaştığınıza dikkat etmekte fayda var.

Marsilya'da gezilip görülecek her yer Vieux Port yani eski liman çevresinde. Kocaman dikdörtgen bir liman ve sahil kenarında restoranlar, güzel sokaklar, mağazalar... Boylu boyunca yürüyüş için ideal.

Limanı ilk gördüğümüzde güzel tekneler göz kamaştırsa da gezinin ilerleyen günlerinde gördüklerimizin yanında lafı bile edilemeyeceğini anlıyoruz:)

Kaldığımız otellerde harita isteyip nereleri gezebileceğimize dair bilgi alıyoruz. Şehrin iki büyük katedrali var. İlki limanın kıyısındaki Cathedrale la major, ikincisi ise tüm şehri görmenizi sağlayacak kadar yüksekteki devasa Notre Dame de la garde...

Sokaklardan aşağı kaptırdığınızda kendinizi tüm yollar limana çıkıyor. 7 kişilik ekibimiz tatilin ilk günlerinde keyif ve neşe dolu gözükse de sonrasında Fransa bizi çok yordu:)

Karşı tepede görünen Notre Dame de la Garde'a doğru yola çıkıyoruz. Küçük tren ya da otobüsler limandan katedrale turistleri taşıyor.

Notre Dame'ın manzarasına hayran kalıyoruz. Tüm şehir ayaklarımızın altında... Mimarı olarak etkileyici hiç bir yanı bulunmasa da 360 derece Marsilya'yı görmek için çıktığımıza değiyor.

Akşam ise yine limanın kıyısındaki restoranlardan birini seçiyoruz. Maalesef restoranlarında hiç birinde ingilizce menü bulamıyoruz.  Garsonların da ingilizce dağarcığı kısıtlı olunca yemek seçmek hayli sıkıntılı oluyor. İlk akşam hiç de hoşnut olmadığımız yemeğimize yüksek bir fiyat ödeyerek otelimize dönüyoruz. Bizi mutlu eden tek şey güzel kıvamlı Creme Brulee oluyor:)

Marsilya'da ilk günümüz böyle bitiyor. Bir sonraki postta bol fotoğraflı bol eğlenceli bir yazı geliyor:)

pempe gönlüm sende dedi ki...

Çok güzel ne kadar eğlenceli geçtiği fotoğraflardan belli:)

arya in neverland dedi ki...

hazır değiliz değiliz anlatma! koca bir yazı ve bayramı calışarak geçirdim kahrımdan resimlere bile bakamıyorum doğru düzgün yapmayınn bunu bizzee yaaa:P:P:P:P

Unknown dedi ki...

Hoşgelmişsiiin :) gitmiş kadar hissettim ve şikayet ettiğin kadar şikayetçi oldum resmen :)) Marsilya için pek güzel duygular beslemediğim artık belli :) Evet güzel bir yer ama çok amaan aman gideyim göreyim dedirtmedi hadi bakalım diğer postlara :))

www.curcunam.net

my lifebook dedi ki...

Yuvana hoşgeldin cindrella! Hava muhteşemmiş sanki ilk gün, fotoğraflar harika çıkmış. Bu post serisinin devamını sabırsızlıkla bekliyorum, bir de tatili siz mi organize ettiniz yoksa turla mı gittiniz merak ediyorum.

PEMBE BAKTERİLİ DEKORASYON:)) dedi ki...

sanırım cazibe sonraki postlarda gelecek,sen her zamnki gibi çok hoşsun tatlım,öpüyorum

fashionist dedi ki...

ne güzel yerler görmüşsün benim de interraille gitmek istediğim yerlerden biri..