cindrellaundertheumbrella@hotmail.com

15 Aralık 2009 Salı

Be Original!

Adil Işık'ın Lara Sayılgan tarafından Paris'te çekilen fotoğraflarını görmüşsünüzdür(Görmediyseniz Click). Fotoğraflara diyecek sözüm yok harika gözüküyorlar. Benim asıl dikkatimi çeken resimdeki tek omuzlu mavi elbise. Görür görmez tanıdık geldi. Sizin de gözünüz bir yerden ısırıyor ama çıkaramıyorsanız ben yardımcı olayım Hakan Yıldırım 2009 yaz koleksiyonu! Designer kıyafetlerin hazır giyim markaları tarafından kopyalanması modasına Adil Işık'ta katılmış. Sanırım tek sevindirici yanı bir Türk tasarımcının kıyafetini kopyalaması:) Siz tasarım kıyafetlerin birebir kopyalanması hakkında ne düşünüyorsunuz? Ucuza satıldığı için erişilebilir mi yoksa tasarımcıya haksızlık mı?

Adil Işık is a Turkish RTW company. They got inspiration for their last collection from the Turkish designer, hakan yildirim. He's one of my favorite designers. Take a look to his designs www.hakanyildirim.com.tr What do you think about copying the designs? Are you happy that they become affordable or is it unfair for designers??

Image Hosted by ImageShack.us

Bu da Hakan Yıldırım'ın 2009 yaz koleksiyonu için tasarladığı turkuaz tek omuzlu elbise. Sizce benzerlik mi yoksa fazlası mı?

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

15 yorum:

Style Tricks dedi ki...

Aynı! ve bence tasarımcıya haksızlık!

Unknown dedi ki...

Ben de ilk görüntü farketmistim, Hakan Yıldırım imzalı elbiseyi Meltem Cumbul'un bir programda giydigini hatırlıyorum. Benzerlik falan yok tam anlamıyla kopyası!

AiShA dedi ki...

Modayı ne kadar iyi takip ediyosun cindrellacım.Hayranım sana:)Yine çok iyi bir tespitte bulunmuşsun.Türkiyede bazı markaların ürünleri zaten ünlü tasarımcıların koleksiyonlarının benzeri parçaları ya da tıpatıp aynıları oluyo.Ama Türkiye'de tasarımcıların ürünlerini yüzde ne kadarlık kesim satın alabilir ki.Beğendiğim tasarımların benzerini ucuz bulunca ben seviniyorum bu durum tasarımcıya haksızlık olsa da..

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

direk aynı!
sevmedim!

ben tasarımcı markaların hızlı moda markaları tarafından birebir kopyalanmasını caiz:P bulmuyorum bazen.
bazen de oh be diyorum:)

yani markaya, ürünün sunduğu+simgelediği yaşam tarzına, fonksiyonelliğe, fiyatına, kumaş, kesim, dikiş, duruş kalitesine ve trend ömrüne göre karar verilebilir.

mesela alexander wang ne yapsa giyerim! markalaşmış bir insan, cool bir isim, ne yapsa duruşu yeter dedirtiyor! ama ben de f21'dan alınma alexander wang benzeri bootie'ler giyen modacadısı'nı sonuna kadar destekleyenlerdenim:) yani siyah ya da beyaz olmamak lazım bu konuda bence. ne olursa olsun şu fix bişi, iyi ya da kötü, moda dediğimiz artık erişilebilir olmasıyla da seviliyor. kısaca, 'fashion fades, style is eternal' diyerek lady coco chanel'i anıyorum:)

Unknown dedi ki...

cok güzel yakalamışsın!

Unknown dedi ki...

Adil Işık'ın fotoğraflarını gördüğümde benim de direkt dikkatimi çekmişti, hemen tanımıştım, çünkü sadece Özge Ulusoy değil, Meltem Cumbul'da da görmüştüm ve çok hoş bulmuştum kıyafeti. Ben bunu kesinlikle tasarımcıya haksızlık olarak görüyorum. Eğer Adil Işık iyi bir marka olarak ilerlemek istiyorsa orjinal olmalı, yok ben sadece bütçeye hitap ederim, paramı da kazanırım, gerisi ilgilendirmez diyorsa o zmn eyvallah. böyle 3. sınıf bir marka olarak hayatına devam edebilir. tercih meselesi:) ama bu da emek hırsızlığı. bunu arada malesef koton da yapıyor. senin de dediğin gibi "be original" be kardeşim!!!
sevgiler....

Adsız dedi ki...

Bu elbiseyi en güzel taşıyan kişi Ebru Akel'dir yanlış hatırlamıyorsam geçtiğimiz sayılardan birinde SÜPER dergisinde kapaktı ve üzerinde bu elbise vardı.O kadına ne giyse yakışıyor.Benzetme olduğu ne kadar da belli,hiç hoş bir durum değil kanımca.

Adsız dedi ki...

ben benzerlik olduğunu düşünüyorum. bu tarz elbiseleri çok farklı yerlerde görmek mümkün. ama görsel hafızana da maşallah demeden geçemeyeceğim :)

Unknown dedi ki...

Ully, Raspberrypie, Aisha, seda, Modaerator, derya, pearl, adsız Toplu bi cevap veriyim istedim:)Sonuçta Zara, Mango, Topshop, H&M, F21 hepsi sezon modasına yön veren kıyafetlerin benzerlerini yapıyorlar ama kendilerinden de birşeyler katıyorlar. Madem aynı tarz elbise yapıyorsun tek omuzlu değil de askılı yap ya da boyu uzun olsun vs. Benim burda eleştirmek istediğim Hakan Yıldırım'ın kıyafetini birebir kullanmış olmaları yoksa Adil Işık'la bi alıp veremediğim yok tabiki:)

aysegul in ny dedi ki...

kıme katılacagımı sasırdım valla en cokta sedaya katıldım bırde baska bır blogta zaten cekımlerınde parıste yapılmıs olmasına tepkımı belırtmıstım yanı orjınal defter ıcınden asetat kagıdı cıkmıs gıbı oldu ııce sanırım:)

madammoda dedi ki...

Elbetteki haksizlik, emek hirsizligidir bunun adi bence...

Unknown dedi ki...

aysegül, sanırım çekimleri pariste yapmanın bir ayrıcalık olduğunu düşünmüşler:)

madammoda, ben o kadar açık ifade etmek istemedim:)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

evet, karşı olmakta her ne kadar haklı sebeplerimiz olsa da;

evet ayşegül, aslında ister istemez, bilip bilmediğimiz o kadar çok şey var ki juicy couture gibi nispeten daha erişilebilir markaların bile taklidi olan.. her ne kadar blogger olabilecek kadar moda hakkında ilgi/bilgi sahibi olsak da atlayabiliyoruz bazen, 'aslında herr şey taklit neredeyse' desem yeridir.. kendim dahil hepimizi kapsayarak, kötü niyetsiz diyorum aslında bilmiyoruz dikkatimizi çekmiyor diyerek, napalım oxford vardı da okumadık mı:)))

Unknown dedi ki...

sedacım bu taklit konusu uzar gider heleki sokakta hala ben sahteyim diye bağıran Burberry atkılar LV çantalar takan insanlar varken... Sonuçta hepimiz Zara'dan Mango'dan Topshop'tan alışveriş yapıyoruz ve aldığımız kıyafetlerin neredeyse hepsi sezon modası tasarımların uyarlanmış halleri, benim bu postta kızdığım konu; madem dilim dilim kumaş modası var kullanırsın kare,kare kesersin , kalpli yaparsın, etek yaparsın, bluz yaparsın ama gidip de aynısını yapmazsın... Adil Işık beni kara listeye almışmıdır acaba:)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

tabi ki. yapıp da kör gözün parmağına, tıpatıp aynısını yapması dediğin gibi iç kurumsal veya profesyonelce değil. kara listeye +1 ben de dahilim artık sanırım!:))

Twitter Updates