cindrellaundertheumbrella@hotmail.com

17 Ocak 2012 Salı

Q&A: Nihan Peker

Nihan Peker çalışmalarını uzun zamandır takip ettiğim, tasarımlarını çok beğendiğim, tanıştıktan sonra da samimiyetine fazlasıyla inandığım ve başarılarını duydukça gururlandığım çok özel bir tasarımcı. Ve bu sene Istanbul Fashion Week kapsamında yapacağı ilk defile öncesi kısaca soru-cevaplarla fikirlerini, düşüncelerini duymak ve heyecanını sizinle paylaşmak istedim.

Kısaca Nihan Peker kimdir, neler yapar?
Nihan 2009 yılında kendi adını taşıyan markasını kurmuş, o günden bugüne çeşitli konsept mağazalarda yer almış, projelere dahil olmuş İstanbul’da yaşayan bir tasarımcıdır. Hazır-giyim yapar, firmalar için danışmanlık hizmeti verir. Tasarımın sanat yönüyle daha çok ilgilenip, hayallerini yaşayan ve son zamanlarda tüm zamanını atölyesinde geçiren, çalışan biridir.

Haberi çoktan duyuldu ama yine de hatırlatmak isterim. Nihan Peker bu sene IFW kapsamında karma defilede yeni koleksiyonunu sunacak. Bize biraz o seçim, jüri, koleksiyon sürecini anlatır mısın? Neden Nihan Peker tasarımlarını defilede görmek istediler?
Sunum günleri ve seçim aşaması aslında heyecanlı ve yorucu geçti. Zor olan kısımsa benim için, kendimi yani koleksiyonumu birilerine tabiri caizse beğendirme durumunda olmaktı. Hem birilerine kendimi anlatıyor olmak hem de orada olmak için birileriyle yarıştırılıyor gibi konumlandırılmak çok hoşlandığım bir şey değil. Bu koleksiyon için uzunca bir süredir çalışıyordum. Çok kafa yordum, düşündüm ve çok inandım ve orada defile yapmayı çok istedim, bu yüzden onlar da bu çabamı gördüler ve bana inandılar.

Teşvikiye’de showroom açtın, Bilstore’un Bil’s beyaz gömleklerini tasarlıyorsun ve IFW için koleksiyon hazırlıyorsun. Bizi 2012’de Nihan Peker’le ilgili başka ne sürprizler bekliyor? Ve bu kadar yoğun bir süreçte kendine zaman ayırabiliyor musun? Neler yapıyorsun?
Kendi markam için olan çalışmalarım ve dediğin gibi danışmanlık yaptığım markalar için harcadığım zamandan pek fazla zaman kalmıyor. Kendi showroom’umu yeni açmama rağmen maalesef açılış bile yapacak zamanı yaratamadım. Tüm bu koşturma bittikten sonra kendime biraz zaman ayırıp, güzel bir açılışla hem defile koleksiyonumu hem de 2012 yaz koleksiyonumu sunmak istiyorum. İlerleyen aylar için başka sürpriz gelişmeler de olabilir:)


Tekrar IFW konusuna dönersek defilede kaç parça olacak, yine alıştığımız sade, minimalist, fonksiyonel Nihan Peker tasarımları mı göreceğiz?
Ben yine kendim gibi bir koleksiyon sunacağım. Tabi ki defile olacağı için bazı parçalar ve detaylar abartılmış olabilir ama tarzımdan uzaklaşmadığım bir görüntü göreceksiniz. Benim içime çok sinen bir koleksiyon oldu. Minimal, yalın ve fonksiyonel detayları barından bir koleksiyon yapıyorum. Şu an 15 look var.


Defile için bir şov hazırlanıyor mu? Defilede nasıl sürprizlerle karşılaşacağız? Videolarla çok yakından ilgili olduğunu biliyorum bizi bir açılış videosu bekliyor mu?
Bazı süprizler için çalışıyorum diyebilirim. Video çok istediğim bir şey, konsepte uygun bir fotoğraf çekimi yapıp bunu video ile desteklemek güzel olur. Açılışta bunu sergileyip sergilememe konusunda şu an kararsızım ama ilerleyen günlerde bunlar netleşecek:)



Moda haftasında ilk defa defile yapacak bir tasarımcı neler hisseder?
Heyecan mutlaka olur ama en önemlisi sorumluluk. Daha fazla kişinin sizi izliyor olması ve artık bu defilenin sizin hayatınızda olumlu ya da olumsuz yeni bir dönem başlatacağını bilmek ciddi bir durum. Bu dönemin olumlu ya da olumsuz devam etmesi ise tasarımcının elinde. Ben de bunun farkında olarak çok titiz yaklaşıyorum atölyeden şov hazırlıklarına kadar.

Defilenin ardından eminim Nihan Peker ismi çok daha bilinirlik kazanacak, sence ifw nin sana sektörel anlamda başka nasıl getirileri olacak?
Şöyle bir şey vardır ya hani, iyi olan bir şeyi nerede olursa olsun insanlar bulur ama bazen siz iyi olsanız da o insanlara ulaşamamış ve herkes tarafındandan keşfedilmemiş olabilirsiniz. IFW tasarımcının bilinirliğini arttırma konusunda çok iyi bir araç. Ben bunu iyi değerlendirmek ve doğru algılanmak istiyorum. Sektörel getirisi satın almacıların dikkatini çekmek ve markamı doğru tanıtmak olabilir.

Nihan Peker markasıyla ilgili kurduğun en büyük hayal nedir?
Dahil olmak istediğim birkaç yurtdışı projesi var. Ayrıca Colette veya Milano/Corso como 10’da markamın satılıyor olmasını çok isterim. Umarım olur..

Ve son olarak Cindrella Under The Umbrella okuyucularına neler söylemek istersin?
Gamze benim showroom’umu ilk ziyaret edenlerden, ifw’ye katıldığımı ilk öğrenenlerden ve bana en çok destek olanların başında. Bundan sonraki süreçte de her şeyin ilkini söylemekten ve yapmaktan çok mutluluk duyacağım harika bir insan; öncelikle sana teşekkür etmek isterim okuyucularının önünde. Sonrasında da tekrardan bu güzel soruların ve bu güzel blogun için sana teşekkür ederim :)

Asıl ben bu çok yoğun günlerinde bana zaman ayırdığın için teşekkür ediyorum. Ve defile gününü heyecanla bekliyorum:)

Nihan Peker'le ilgili gelişmeleri takip etmek için facebook sayfasını takibe almayı unutmayın. https://www.facebook.com/nihanpekerpage

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Gectigimiz IFW karma sindaki "karmasa"dan sonra Nihan Peker butunluguyle,titizligiyle ve basarisindan emin oldugum defilesiyle orada olmayi ne kadar hakettigini gosterecek ve cok konusulacak ! Basarilarini mutlulukla izliyorum ve devamini diliyorum. Roportaj icin de kalemine saglik Gamze, cok keyifli ve akici olmus:)
Ikinize de Sevgiler!

Adsız dedi ki...

Bu arada telefondan yazdigim icin adim cikmamis :/ Onceki adsiz yorumun sahibi Yasemin Ondar

fashiONözge dedi ki...

OO HARİKA bir ropörtaj olmuş,ellerine sağlık.minimalist tarzını çok sevdim.takip edeceğim artık...

buarada divas pırlanta'dan pırlantalı bileklik isteyenleri beklerim:)

http://fashionozge.blogspot.com/2012/01/divas-pirlantadan-sizlere.html

White Perla dedi ki...

Son resimdeki elbise sahane. Sade ve hos tarzlar tam benlik..

Twitter Updates